3.8.07

NISSAN VVEL I C-VTC SISTEMI UPRAVLJANJA VENTILIMA

Nissan Motor Co., Ltd. uvodi novu tehnologiju upravljanja radom ventila koja daje optimalan balans između odziva motora i snage, kao i potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova. Novi sistem kombinira tehnologije koje stoje iza Nissanovog novorazvijenog sistema promjenjivog vremena otvaranja i hoda ventila (VVEL: Variable Valve Event & Lift) i sistema stalno promjenjivog upravljanja vremenom otvaranja i zatvaranja ventila (C-VTC: continous valve timinig control) čime se postižu znatno veće performanse. Nissan je objavio plan da će počevši od 2007. godine a u sklopu «Nissanovog Zelenog programa 2010.» početi ugrađivati u svoje proizvode koji se prodaju širom svijeta VVEL sistem koji doprinosi smanjenju emisije ugljičnog dioksida za do 10%. Za razliku od konvencionalnih motora koji kontroliraju usis zraka s pomoću leptira, motori opremljeni VVEL tehnologijom rade to direktno pomoću usisnih ventila, stalno kontrolirajući vrijeme otvaranja i trajanje otvorenosti ventila. C-VTC i VVEL sistemi zajedno kontroliraju faze u radu ventila i vrijeme njihovog otvaranja i podizanja, osiguravajući tako neovisno upravljanje ventilima. Ovim se postiže učinkovitije punjenje cilindara i znatno se poboljšava odziv motora, čime se optimizira i odnos između snage i performansi u pogledu zaštite okoliša. Osobine novog motora: Bolje iskorištenje goriva
  • Pri niskom i srednjem broju okretaja, sustav kontrolira usis zraka putem usisnih ventila neposredno prije njegova ulaska u komoru za sagorijevanje (za razliku od konvencionalnog motora koji to čini putem leptira), čime se postiže povećana iskoristivost goriva zahvaljujući boljem protoku zraka kroz cilindar.
  • Pri niskom i srednjem broju okretaja3, hod otvaranja usisnih ventila je mali kako bi se smanjilo trenje na bregastoj osovini i poboljšala iskoristivost goriva.

Bolji odziv

  • Kontrola usisa zraka s pomoću usisnih ventila poboljšava ubrzanje dopuštajući ulaz gušćeg zraka u cilindre od početka ubrzavanja.

Veća snaga

  • Pri niskom broju okretaja, usisni ventili su otvoreni kraće vrijeme čime se spriječava povrat mješavine zraka i goriva i poboljšava zakretni moment.
  • Pri visokom broju okretaja, veći hod usisnih ventila omogućuje bolji usis zraka čime se osigurava veći zakretni moment.

Čišća emisija

  • Vrijeme otvaranja i zatvaranja usisnih ventila poboljšano je prilikom pokretanja motora, dok je motor još uvijek hladan, kako bi se brže podigla temperatura ispušnih plinova i brže aktivirao katalizator.
  • Pri niskom ili srednjem broju okretaja, emisija ugljikovodika je smanjena zahvaljujući malom hodu usisnih ventila i brzom protoku gorive smjese te raspršivanju goriva u finu maglicu, čime se postiže učinkovito potpuno sagorijevanje.

Princip rada VVEL sistema Klackalica ventila i dva tipa prijenosa zatvaraju usisne ventile prebacujući kružno gibanje pogonske osovine s ekscentričnim brijegovima na izlazni brijeg. Gibanje izlaznog brijega može se mijenjati zakretanjem upravljačke osovine putem istosmjernog motora i promjenom oslonca prijenosa. To omogućuje stalno podešavanje hoda ventila pri otvaranju.

Nema komentara: